Ігри на комп'ютері: психологи ''за''. Які ігри корисні?
Мобільні пристрої стали буденністю, невід'ємним доповненням нашого життя і життя наших дітей, таки як вибор дитячого взуття чи одягу. Деякі малюки, навіть не навчившись говорити, вміють виконувати найпростіші дії на планшеті. А старші діти, які ще не здатні правильно складати склади, вже щосили будують свої світи в іграх-пісочницях або відбиваються від монстрів в який-небудь стрелялки-бродилки. Не всім батькам подобається такий підхід до освоєння нових технологій, але є сенс розумно застосовувати новопридбані навички і звернути їх на користь дітям.
З вдосконаленням нових технологій виникають і нові питання:
➤ Як ці технології впливають на розвиток дітей?
➤ Що є цікавого на ринку дитячих товарів?
➤ Як розважити дитину за допомогою мобільного пристрою; планшета, смартфона - і при цьому підвищити рівень його знань і умінь?
Мобільні ігри пробуджують інтерес до навчання
Професійні психологи вважають, що мобільні ігри корисні для дитини, якщо вони є розвиваючими, інтерактивними, дають дитині можливість сформувати нові вміння та навички. При адекватному підборі змісту планшет стає освітнім інструментом. На думку експертів, які проводять дослідження в Інституті сучасних медіа (MOMRI), спроба захистити дитину від нових пристроїв може мати негативні наслідки.
Марина Богомолова, дитячий і сімейний психолог, експерт в області підліткової інтернет-залежності, пояснює: "Багато батьків задають питання, як мотивувати дитину вчитися. Відповідь така: не сподіватися на школу, бути на хвилі новітніх технологій, разом грати, експериментувати, обговорювати. тільки в цьому випадку дитина почує своїх батьків ".
Олена Короткова, керівник програми досліджень "Діти. Підлітки. Медіа" вважає, що "освітні мобільні ігри, при збереженні інших форм спілкування, дозвілля, відкривають ряд унікальних можливостей для розвитку дитини, її соціалізації, спільної діяльності з однолітками, зміцнення дитячо-батьківських відносин і досягнення емоційної близькості ".
Без планшета дитина вчасно не отримає навички, якими володіє більшість його однолітків, а батьки упустять можливість додаткового контакту з дитиною.
Ігри на комп'ютері: як перевірити корисність?
Під визначення "розвиваючі ігри для дітей дошкільного віку" підпадають часом зовсім неписьменні в методичному плані програмні продукти. Далеко не завжди педагоги і методисти беруть участь в розробці дитячих ігор. Як в достатку мобільних додатків пізнати б тоді, що реально корисно?
Для освоєння багатьох ігор на комп'ютері не потрібні серйозні розумові зусилля. Проте треба вчити дітей вдивлятися в те, що їх оточує в віртуальному світі, міркувати, проробляти розумову роботу, пов'язуючи один з одним факти, вибудовуючи логічні ланцюжки, що ведуть до певних висновків, вирішувати виникаючі завдання.
В якості ілюстрації розглянемо розроблену відділом освітніх програм фірми "1С" гру-пригода "Загадки старого будинку". Ця програма створена експертами в галузі дошкільної освіти з більш ніж 20-річним досвідом роботи і призначається для дітей 6-12 років. В ході гри дитина розширює свій кругозір, знайомиться зі світом професій, занурюється в історію, поповнює словниковий запас, вирішує завдання, адекватні його віку. Тут все направлено на дитячу здатність дивуватися, фантазувати, вигадувати свій чарівний світ.
Що позитивного привносить ця гра в стосунки дитини і батьків? Малюкові може знадобитися допомога дорослого для вирішення складного завдання, і ось уже тато з мамою залучаються до гри зі своїм чадом. Через казку дорослий подумки повертається в своє дитинство і азартно розгадує головоломки разом з дитиною.
Висновки
Головний висновок з дослідження, проведеного Інститутом сучасних медіа, такий: професійні психологи виступають за розумне використання гаджетів, мобільних ігор для розвитку дітей. Зрозуміло, за умови, що залишиться достатньо часу на "живе" спілкування з батьками та друзями.
Планшет і телефон - всього лише інструменти. Як ми будемо їх використовувати - на шкоду або на благо нашим дітям, - залежить від нас самих і ступеня нашої батьківської уваги.
0 коментарі